تويتر يشتعل .. هاشتاج"كلنا مع السيسى ضد الخونة" يتصدر .. ومغردون : لم نعهد فيك إلا الصدق




دشن رواد موقع التدوينات الصغيرة "تويتر" هاشتاج"، كلنا مع السيسى ضد الخونة"، وتصدر قائمة الموضوعات الأكثر تداولا "الترند" بآلاف التغريدات، مؤكدين دعمهم للرئيس عبد الفتاح السيسى ضد الخونة داخل وخارج البلاد حتى نهضة مصر.

وتنوعت تغريدات المدونين، حيث قالت عفاف عبد الوهاب: "السيسى ماخافش من حلف الناتو لما تكتل كله ضدنا، ولا خاف من تحالف عربى خليجى ومليارات متلتل بتتصرف، هو بيخاف من ربنا"، وقال هانى سلامة: "لو كان عايز يبيع كان باع من زمان، بيتعامل بشرف فى زمن عز عليه الشرف، كل همه بلده تقوم وتقف، رجل فى زمن الخيانة".


.
عفافعفاف

وأضاف أحمد محسن: "أمثال خالد على والجماعة دول معظمهم بيسخنوا الناس عشان بعدها يبعتوا تقارير عن طريق الجمعيات الحقوقية علشان يقبضوا"، وقال أشرف فراج: "مع السيسى لحد أخر نفس عشان عرفنا كويس مين اللى بيبنى ويعمر مصر، اتعلمنا الدرس وفهمنا مين معانا ومين بيقبض دولارات"، فيما قال آخر: "مش هنسيب بلدنا للفوضى تانى، أى حد هيحارب البلد أو هينزل يخربها إحنا اللى هنعلم أمه الأدب الدكر ينزل".
أحمد محسنأحمد محسن

وتابع أمير غازى: "عمرى ما هاكون مع حد غيره، زعيم الأمة العربية، سليل الأبطال عبد الناصر والسادات عظماء مصر"، وقال أبو محمد: "لم نعهد فيك يا حبيب الشعب إلا الصدق والأمانة والشرف والإخلاص والوطنية، نشعر بذلك من أعماق قلوبنا قبل أعيننا، نثق بك"، فيما قال آخر: "أنا مع السيسى ضد الخونة ومفيش مخلوق هيغير موقفنا من الراجل اللى استأمناه على مصر حياتنا وصان الأمانة وعمره ماضيعها".
أبو محمدأبو محمد

أشرف فراجأشرف فراج

أمير غازىأمير غازى

تويترتويتر



تويتر يشتعل .. هاشتاج"كلنا مع السيسى ضد الخونة" يتصدر .. ومغردون : لم نعهد فيك إلا الصدق Reviewed by اخبار اليوم من مصر on 3:53 ص Rating: 5

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

يتم التشغيل بواسطة Blogger.